لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ایران ۱۳:۵۳

اوباما در دهمین سالگرد توفان کاترینا: نیو اورلئان نمونه بارز ایستادگی است


اوباما در دهمین سالگرد توفان کاترینا: نیو اورلئان نمونه بارز ایستادگی است
لطفأ صبر کنيد

No media source currently available

0:00 0:02:20 0:00

ده سال پس از وقوع توفان سهمگین کاترینا که ضمن بر جای گذاشتن خسارات فراوان، جان نزدیک به دو هزار نفر عمدتا در شهر نیو اورلئان را گرفت، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه مقاومت مردم مناطق توفان زده را ستود و نیو اورلئان را نمونه بارز ایستادگی دانست و گفت این شهر رو به جلو حرکت می‌کند.

توفان کاترینا روز ۲۹ اوت ۲۰۰۵ میلادی بخش های وسیعی از ایالت لوئیزیانا در جنوب ایالات متحده را در نوردید. وزش باد شدید و باران سنگین ناشی از این توفان، خسارات زیادی به شهرهای واقع در سواحل خلیج مکزیک وارد آمد و شهر نیو اورلئان متحمل بیشترین آسیب‌ها شد.

این توفان از زیان‌بارترین حوادث طبیعی در ایالات متحده در طول چند دهه اخیر بود که علاوه بر گرفتن جان بیش از ۱۸۰۰ نفر، با تخریب منازل مسکونی بسیاری موجب آوارگی صدها هزار نفر از سواحل جنوب ایالت تگزاس تا مرکز فلوریدا نیز شد.

ده سال پس از وقوع آن حادثه، باراک اوباما در جریان بازدید از نیو اورلئان این شهر را نمونه بارز ایستادگی و بازسازی دانست و در سخنانی گفت روحیه بالای ساکنان این شهر و دیگر مناطق توفان زده، برای او و سایر آمریکایی‌ها روحیه بخش است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس جمهوری آمریکا در حالی که در محله تاریخی بازسازی شده آن شهر قدم می‌زد، گفت "این حقیقت که ما می‌توانیم ۱۰ سال پس از وقوع آن فاجعه اینچنین گام‌ بر داریم، به نظر من، نشان دهنده روحیه خاص ما در این شهر است."

آقای اوباما عصر پنجشنبه نیز در سخنانی ضمن تکرار این سخنان خود، گفت به همین دلیل است که اطمینان دارم با وجود چنین روحیه ای، ما می توانیم بر همه مشکلات موجود فائق آییم. وی همچنین به اقدامات انجام شده دولت برای بازسازی مناطق توفان زده و ارائه خدمات به مردم این مناطق اشاره کرد.

باراک اوباما در زمان وقوع توفان کاترینا، نماینده مجلس سنا از ایالت ایلینوی بود.

XS
SM
MD
LG