لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ایران ۰۹:۰۸

کاخ سفید نحوه ساخت آبجو خانگی باراک اوباما را اعلام کرد


باراک اوباما و داکوتا مئیر در تراس دفتر کار رئیس جمهوری آمریکا . آقای اوباما معمولا از میهمانانش با آبجوی مخصوص کاخ سفید پذیرایی می کند.
باراک اوباما و داکوتا مئیر در تراس دفتر کار رئیس جمهوری آمریکا . آقای اوباما معمولا از میهمانانش با آبجوی مخصوص کاخ سفید پذیرایی می کند.
کاخ سفید بالاخره روز شنبه ۱ سپتامبر، به درخواست آمریکایی های کنجکاو و آبجو دوست پاسخ داد و دستور تهیه آبجوی محبوب و خانگی باراک اوباما را منتشر کرد.

کارگاه آبجو سازی کاخ سفید، در تهیه آبجوی مخصوص رئیس جمهوری آمریکا، از جمله از عسل استفاده می کند.

در پستی که وبلاگ کاخ سفید در همین زمینه منتشر کرد، سم کاس، کمک سرآشپز آبجوسازی و مشاور تغذیه کاخ سفید، می گوید: «تصمیم گرفتیم به کنجکاوی مردم درباره آبجوی مخصوص کاخ سفید پاسخ دهیم.»

کاس می نویسد: «راستش را بخواهید، هیچ کدام از ما تجربه آبجوسازی نداشتیم و وقتی دیدیم نتیجه کارمان خوب درآمد، خیلی تعجب کردیم.»

عسل یکی از مواد اصلی و کلیدی در تهیه آبجوی مخصوص آقای اوباما است که تهیه آن شاید برای هر کسی میسر نباشد چرا که مستقیما از کندوی زنبورهای عسل در حیاط کاخ سفید تامین می شود.

آقای کاس می گوید «عسل، عطر قوی و طعم خوبی به آبجو می دهد اما آن را شیرین نمی کند.» هرچند براندون سکال، مدیر آبجوسازی محلی واشنگتن دی سی نظر متفاوتی دارد و می گوید «عسل الکل آبجو را تشدید می کند و در عین حال کمی هم باعث شیرینی آن می شود.»


دستور تهیه آبجوی مخصوص کاخ سفید همزمان با شرکت باراک اوباما در کارزار انتخابات ریاست جمهوری در کلرادو منتشر شد. ایالت کلرادو زادگاه آبجوی «دورز» است و پس از ایالت های کالیفرنیا و واشنگتن، سومین ایالت تولیدکننده آبجو در
آمریکا است.

سنت تهیه آبجو در کاخ سفید را باراک اوباما بنیان گذاشت. او پارسال یک مجموعه ابزار لازم برای تهیه آبجوی خانگی تهیه کرد و بعد هم در روزهای جشن سن پاتریک و مراسم لیگ قهرمانی ملی فوتبال آمریکایی، آبجو سرو کرد. او حالا یکی از اعضای انجمن آبجوسازی خانگی آمریکا است.

از میان روسای جمهوری آمریکا، جرج واشنگتن نیز به آبجو علاقه داشت و در خانه اش در ايالت ورمونت آبجو درست می کرد، اما به گفته سم کاس «هیچ نشانه ای از ساخت آبجو در کاخ سفید وجود ندارد» و آقای اوباما اولین رئیس جمهوری آمریکا است که این سنت را در کاخ سفید پایه گذاشته است.

ماه گذشته، باراک اوباما در کارزار انتخاباتی اش در آیوا گفت اتوبوسی که او از آن برای سفرهای انتخاباتی استفاده می کند، پر از آبجوی مخصوص کاخ سفید است و پس از آن بود که کنجکاوی آمریکایی ها- چه طرفداران حزب دمکرات و چه جمهوری خواه- به دانستن فرمول تهیه آبجوی کاخ سفید برانگیخته شد؛ به طوری که هزاران نفر یک درخواستنامه آنلاین را در این زمینه امضا کردند و آن را با عنوان We The People (عبارت آغازین قانون اساسی آمریکا) روی وبسایت کاخ سفید گذاشتند.

رقیب باراک اوباما، میت رامنی از حزب جمهوری خواه، پیرو آیین مورمون ها است که نوشیدن الکل را منع می کند. اما این حزب همچنان می تواند رای الکل دوستان را جذب کند زیرا پل رایان، معاون آقای رامنی، از آبجوسازی حمایت کرده است.
XS
SM
MD
LG