لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۷:۵۳

دادستانی تهران علیه روزنامه‌ای که «انتقام سخت» را به پرسش گرفت اعلام جرم کرد


تیتر روزنامه جهان صنعت و اعلام جرم دادستانی تهران
تیتر روزنامه جهان صنعت و اعلام جرم دادستانی تهران

دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی تهران اعلام کرد که در پی آنچه «عملیات موفقیت‌آمیز و غرورآفرین شب گذشته» نامیده، علیه «روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار اقتصادی» اعلام جرم کرده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی،‌ ایرنا، در روز یک‌شنبه ۲۶ فروردین، دادستانی تهران روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار اقتصادی را به «بر هم زدن امنیت روانی جامعه و متلاطم کردن فضای اقتصاد کشور» پس از حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به اسرائیل متهم کرده است.

در این گزارش، بدون ذکر نام خبرنگار، عنوان شده که برای «صیانت از امنیت روانی جامعه» علاوه بر «اعلام جرم» برای روزنامه جهان صنعت، برای خبرنگار مذکور نیز «پرونده قضایی تشکیل شده» و «جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

اعلام جرم علیه این روزنامه و تشکیل پرونده برای یک خبرنگار، در پی انتشار تیتر «انتقام سخت یا امتیاز بزرگ» در روزنامه جهان صنعت صورت گرفته و دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی تهران، ادعا کرده «پس از عملیات موفقیت‌آمیز و غرورآفرین شب گذشته نیروهای مسلح» جمهوری اسلامی علیه اسرائیل، انتشار این مطلب را مخل «امنیت روانی جامعه» و موجب «تلاطم» در فضای اقتصادی ایران بوده است.

پس از حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به اسرائیل در شامگاه شنبه، قیمت طلا و ارزهای خارجی در بازار ایران رو به فزونی گذاشت و بهای هر یک دلار آمریکا به ۷۰ هزار تومان رسید.

این حملات موشکی و پهپادی در حالی توسط دادستانی تهران «موفقیت‌آمیز و غرورآفرین» خوانده شده که خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع اطلاعاتی غربی گزارش داده بیشتر پهپادهایی که در جریان حملات شبانه جمهوری اسلامی بر فراز حریم هوایی سوریه پرواز می‌کردند، توسط جت‌های اسرائیلی و آمریکایی قبل از رسیدن به اهداف خود در اسرائیل سرنگون شدند.

XS
SM
MD
LG