لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۶:۳۱

ارتش اسرائیل می‌گوید «یک مجتمع نظامی» حزب‌الله در جنوب لبنان را هدف قرار داده است


نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) اعلام کردند که صبح روز شنبه به «یک مجتمع نظامی بزرگ» مورد استفاده شبه نظامیان حزب الله در «الریحان» در جنوب لبنان را هدف یک حمله هوایی قرار داده‌اند.

ارتش اسرائیل به همراه این اطلاعیه ویدئویی نیز از حملات هوایی خود منتشر کرد - که در آن دو انفجار قابل مشاهده است.

این حمله یک روز پس از آن صورت گرفت که ارتش اسرائیل چندین حمله هوایی را برای هدف قرار دادن «ساختمان‌های نظامی» مورد استفاده ستیزه‌جویان حزب الله در چندین منطقه در جنوب لبنان انجام داد.

همچنین روز جمعه ۴۰ موشک از لبنان به سمت شمال اسرائیل پرتاب شد که حزب الله مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

در روزهای اخیر درگیری‌ها بین گروه حزب‌الله در لبنان که تحت حمایت جمهوری اسلامی قرار دارد و ارتش اسرائیل شدت بیشتری پیدا کرده است. این در حالی است که در روزها و ساعت‌های گذشته گمانه‌زنی‌ها در مورد حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی علیه اسرائیل گسترش یافته است.

در جریان حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق در روز ۱۳ فروردین، هفت تن از فرماندهان ارشد و اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند. از آن هنگام، رهبر و سایر مقامات جمهوری اسلامی اقدام به تهدید در مورد حمله تلافی‌جویانه به اسرائیل کرده‌اند.

در این حال، سخنگوی ارتش اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور برای حمله‌ جمهوری اسلامی کاملا آماده هستند.

XS
SM
MD
LG