لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۲:۰۵

تداوم کمک‌رسانی ارتش آمریکا به غیرنظامیان غزه؛ ارسال بیش از ۵۰ هزار بسته غذایی از راه آسمان در روز پنجشنبه


ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد در روز پنجشنبه دوم فروردین بیش از ۵۰ هزار بسته غذایی را در شمال غزه رها کرده تا امکان دسترسی غیرنظامیان به کمکهای حیاتی فراهم شود.

به گزارش سنتکام در این ماموریت که ساعت ۱:۳۰ دقیقه به وقت محلی انجام شد، دو هواپیمای «سی ۱۷» نیروی هوایی ایالات متحده و سربازان متخصص در ارسال هوایی، تجهیزات کمکهای بشردوستانه آمریکا را در قالب ۸۰ محموله با چتر نجات رهاسازی کردند که پنج محموله پس از رها شدن از هواپیما دچار اختلال در چتر نجات شدند اما در منطقه‌ای غیر مسکونی فرود آمدند و هیچ خسارتی در پی نداشتند.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده همچنین اعلام کرد پرتابهای بشردوستانه آمریکا تلاشی مستمر است برای کاهش درد غیرنظامیان و ارسالهای هوایی همچنان ادامه خواهد یافت.

ارتش ایالات متحده روز شنبه ۱۲ اسفند، اولین محموله کمک‌های بشردوستانه از طریق هوایی را بر فراز آسمان غزه رها کرد.

ایالات متحده طی ماه‌های گذشته بارها از اسرائیل خواسته است تا اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتری به غزه را بدهد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در کنگره از برنامه ایالات متحده برای احداث یک پایگاه شناور یا اسکله در ساحل غزه خبر داد و گفت این اسکله کمکهای مورد نیاز مردم غزه را به طور متناوب به آنها خواهد رساند.

اسرائیل می‌گوید کمکهای ارسالی به غزه باید قبل از ورود، مورد بازرسی قرار گیرند و این کمکها نباید در دست نیروهای حماس بیفتد.

XS
SM
MD
LG