لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۶:۴۴

دانا لنج‌آبادی، فعال مدنی در مریوان، با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شد


دانا لنج ابادی
دانا لنج ابادی

شبکه حقوق بشر کردستان از آزادی موقت دانا لنج‌آبادی، فعال مدنی اهل شهر مریوان در استان کردستان با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی خبر داد.

بر اساس این گزارش، آقای لنج‌آبادی روز ۲۲ اسفند پس از سه هفته بازداشت به طور موقت از زندان این شهر آزاد شد. او تا روز ۲۱ اسفند در بازداشتگاه اداره اطلاعات مریوان تحا بازجویی قرار داشت.

دانا لنج‌آبادی پس از بازداشت به «تبلیغ علیه نظام» متهم شده و با قرار بازداشت موقت یک ماهە در بازداشتگاه اداره اطلاعات مریوان زندانی بود.

وب‌سایت «کُردپا» نیز در اواسط اسفند گزارش داده بود که این فعال مدنی طی مدت بازداشت «تماس خیلی محدودی» با خانواده داشته و از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده «محروم بوده است».

آقای لنج‌آبادی در سال ١٣٩١ بعد از برگزاری تحصن دانشجویان دانشگاه پیام‌نور مریوان در اعتراض به «اعدام سه زندانی سیاسی کُرد» بازداشت شد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در ارتباط با این فعال مدنی، اعلام کرده است که او پیش‌تر و در ۱۳۹۱ توسط دادگاه انقلاب اسلامی مریوان به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» به یک سال و ۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد که این فعال مدنی با فشارهای اداره اطلاعات ستاره‌دار شده و از ادامه تحصیل در «دانشگاه پیام نور مریوان» نیز محروم شده بود.

XS
SM
MD
LG