لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۶:۲۲

اعتراض به بحران کم‌آبی؛ کشاورزان شرق اصفهان با تراکتورهای‌شان در فلکه خوراسگان تجمع کردند


اعتراضات کشاورزان اصفهان ـ آرشیو
اعتراضات کشاورزان اصفهان ـ آرشیو

کشاورزان شرق استان اصفهان در اعتراض به کمبود آب و احتمال قطع مجدد جریان آب در زاینده‌رود روز پنج‌شنبه ۱۶ فروردین تجمع کردند.

به گزارش کانال تلگرامی «اعتراض مدنی بازار»، در این تجمع، کشاورزان معترض تراکتورهای خود را در فلکه خوراسگان مستقر کردند و به وضعیت کم‌آبی و احتمال قطع شدن جریان آب زاینده‌رود با پایان مهلت ۱۲ روزه اعتراض کردند.

این در حالی است که مهدی طغیانی، عضو مجلس شورای اسلامی، پیشتر گفته بود که مشکل زاینده‌رود تنها مسئله شرق اصفهان و کشاورزان نیست و هشدار داده که کل دشت اصفهان به خاطر خشکی رودخانه فلات مرکزی ایران در خطر فرونشست قرار دارد.

او تأکید کرده که اگر تا چند سال آینده فکری برای این مسئله نشود، «همه ما باید اصفهان را ترک کنیم.»

اعتراض کشاورزان در اصفهان پیش از این نیز بارها سابقه داشته است. از جمله در تجمعی که بهمن سال گذشته در این شهر مرکزی ایران برگزار شد، کشاورزان معترض شعار دادند: «به اصفهان نفس بدید، زاینده‌رود رو پس بدید.»

بر اساس گزارش پیشین روزنامه هم‌میهن، «بیش از دو دهه» است که «آب به روی کشاورزان اصفهانی بسته شده و آنها برای درخواست حق‌آبه و اجرایی شدن قانون، بارها و به گونه‌های مختلف اعتراض کرده‌اند؛ اما نه‌تنها این اعتراض‌ها به جایی نرسید بلکه شرایط‌ شان بدتر هم شد.»

اعظم بهرامی، کارشناس محیط زیست، پیش از این به صدای آمریکا گفته بود که ایران با موج تازه‌ای از اعتراضات و مطالبه‌گری کشاورزان در ایران مواجه خواهد شد.

XS
SM
MD
LG