لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۶:۴۰

توصیه پاریس:‌ اتباع فرانسه به ایران، لبنان، اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی سفر نکنند


جمهوری اسلامی پس از تخریب کنسولگری اش در دمشق در پی حمله ای که به اسرائیل منتسب شده، تهدید به حمله تلافی جویانه علیه آن کشور کرده است. آرشیو
جمهوری اسلامی پس از تخریب کنسولگری اش در دمشق در پی حمله ای که به اسرائیل منتسب شده، تهدید به حمله تلافی جویانه علیه آن کشور کرده است. آرشیو

وزارت خارجه فرانسه روز جمعه ۲۴ فروردین، به اتباع این کشور توصیه کرد که همزمان با تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه دشمن منطقه‌ای خود اسرائیل، از سفر به ایران، لبنان، اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی خودداری کنند.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: اعضای خانواده های دیپلمات‌های مقیم ایران به فرانسه باز خواهند گشت و کارمندان دولت فرانسه از انجام هرگونه مأموریتی در ایران، لبنان، اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی منع شده‌اند.

پیشتر ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۳ فروردین، اعلام کرده بود که همزمان با تهدیدهای جمهوری اسلامی برای حمله تلافی جویانه به اسرائیل، از کارمندان خود در این کشور و اعضای خانواده آنها خواسته است تا از انجام سفرهای شخصی به خارج از مناطق تل آویو (از جمله هرتزلیا، نتانیا و نیز یهودا)، اورشلیم و بئرشبع خودداری کنند.

در جریان حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق در روز ۱۳ فروردین، شش تن از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند. از آن هنگام، رهبر و سایر مقامات جمهوری اسلامی اقدام به تهدید در مورد حمله تلافی جویانه به اسرائیل کرده اند.

هشدار امنیتی ایالات متحده در وب سایت سفارت آمریکا در اورشلیم اعلام شد.

بر اساس این هشدار امنیتی، کارکنان دولت ایالات متحده مجاز به تردد بین سه منطقه تل آویو (از جمله هرتزلیا، نتانیا و نیز یهودا)، اورشلیم و بئرشبع برای سفر شخصی هستند.

XS
SM
MD
LG