لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۳:۳۷

هشدار امنیتی ایالات متحده: کارمندان دولت آمریکا و خانواده آنها از سفر در سه منطقه اسرائیل خودداری کنند


سفارت ایالات متحده در اورشلیم
سفارت ایالات متحده در اورشلیم

ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۳ فروردین، اعلام کرد که همزمان با تهدیدهای جمهوری اسلامی برای حمله تلافی جویانه به اسرائیل، از کارمندان خود در این کشور و اعضای خانواده آنها خواسته است تا از انجام سفرهای شخصی به خارج از مناطق تل آویو (از جمله هرتزلیا، نتانیا و نیز یهودا)، اورشلیم و بئرشبع خودداری کنند.

در جریان حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق در روز ۱۳ فروردین، شش تن از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند. از آن هنگام، رهبر و سایر مقامات جمهوری اسلامی اقدام به تهدید در مورد حمله تلافی جویانه به اسرائیل کرده اند.

هشدار امنیتی ایالات متحده در وب سایت سفارت آمریکا در اورشلیم اعلام شد.

بر اساس این هشدار امنیتی، کارکنان دولت ایالات متحده مجاز به تردد بین سه منطقه تل آویو (از جمله هرتزلیا، نتانیا و نیز یهودا)، اورشلیم و بئرشبع برای سفر شخصی هستند.

سفارت ایالات متحده همچنین نوشت که واشنگتن سیاست اطلاع رسانی به همه شهروندان آمریکایی از طریق چنین هشدارهایی را در صورت به روز رسانی اقدامات امنیتی برای پرسنل خود در یک کشور دارد.

به نوشته بیانیه این سفارت خانه، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۲۲ فروردین، با اشاره به ادامه تهدیدهای جمهوری اسلامی برای انجام «حمله‌ای مهم در اسرائیل» تاکید کرد که ایالات متحده همچنان به امنیت متحد خود متعهد است.

جو بایدن در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید اعلام کرده بود که حمایت ایالات متحده از امنیت اسرائیل «آهنین» است و این مسئله را در تازه‌ترین تماسش با نخست‌وزیر اسرائیل به او گفته است.

در بیانیه سفارت ایالات متحده دراورشلیم همچنین اشاره شد که متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، هم در مورد این هشدار امنیتی، گفت که «ایران تهدیدهایی علنی علیه اسرائیل انجام داده است.»

آقای میلر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «قصد ندارم در مورد ارزیابی‌های خاصی که منجر به محدود کردن سفرهای شخصی کارکنان و اعضای خانواده‌مان شد صحبت کنم، اما واضح است که ما محیط تهدید را در خاورمیانه و به‌ویژه در اسرائیل رصد می‌کنیم.»

پیشتر کارین ژان پییر، سخنگوی کاخ سفید، در کنفرانس خبری روز پنجشنبه درباره احتمال حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی در واکنش به حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری‌اش در دمشق تاکید کرد که آمریکا نمی‌خواهد درگیری‌ها در منطقه گسترش یابد.

او گفت: «بدیهی است که ما نمی‌خواهیم این درگیری گسترش یابد. ما به ایران خیلی واضح گفته‌ایم که در حمله دمشق دخالتی نداشتیم. ما آن را به ایران اطلاع دادیم و به ایران هشدار دادیم که از این حمله به عنوان بهانه‌ای برای تشدید تنش بیشتر در منطقه یا حمله به تأسیسات یا پرسنل آمریکا استفاده نکند. من وارد جزئیات نخواهم شد، اما ما موضع‌مان را بسیار واضح گفته‌ایم.»

XS
SM
MD
LG