لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ایران ۰۳:۴۹

اسرائیل: آژیرها در مرز شمالی به صدا درآمدند


ارتش اسرائیل روز شنبه ۲۵ فروردین، در شبکه‌های اجتماعی خود خبر داد که به دنبال به صدا درآمدن آژیر خطر در منطقه حنیتا در شمال اسرائیل، سه پرتابه که از لبنان به سمت اسرائیل حرکت می‌کردند، در مناطق باز سقوط کردند.

ارتش اسرائیل می‌گوید حدود ۴۰ پرتابه از لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شده بود که برخی از آنها رهگیری شدند و برخی دیگر به مناطق باز اصابت کردند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ دیگری گفت: در یک حمله پهپادی اوایل روز شنبه در منطقه هانیتا، یک سرباز ذخیره ارتش اسرائیل که از اعضای تیم امنیتی یک شهرک بود، به شدت مجروح شد.

بر اساس این گزارش، همچنین دو پهپاد انفجاری حزب‌الله که در حال عبور از لبنان به اسرائیل شناسایی شده بودند، در منطقه حنیتا منفجر شدند.

پیشتر ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که که صبح روز شنبه «یک مجتمع نظامی بزرگ» مورد استفاده شبه نظامیان حزب الله در «الریحان» در جنوب لبنان را هدف یک حمله هوایی قرار داده‌ است.

ارتش اسرائیل به همراه این اطلاعیه، ویدئویی نیز از حملات هوایی خود منتشر کرد که در آن دو انفجار قابل مشاهده است.

در روزهای اخیر، درگیری‌ها بین گروه حزب‌الله لبنان که تحت حمایت جمهوری اسلامی قرار دارد و ارتش اسرائیل شدت بیشتری پیدا کرده است. این در شرایطی است که در روزها و ساعت‌های گذشته، گمانه‌زنی‌ها در مورد حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی علیه اسرائیل گسترش یافته است.

در جریان حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق در روز ۱۳ فروردین، چند تن از فرماندهان ارشد و اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند. از آن هنگام، رهبر و سایر مقامات جمهوری اسلامی اقدام به تهدید در مورد حمله تلافی‌جویانه به اسرائیل کرده‌اند.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که کشورش در حالت آماده باش است.

دانیل هاگاری گفت: «ما آمادگی خود را برای محافظت از اسرائیل در برابر تجاوزهای بیشتر جمهوری اسلامی افزایش دادیم و آماده پاسخگویی نیز هستیم.»

XS
SM
MD
LG