لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۵:۲۳

وعده نتانیاهو در مورد «پیروزی کامل» بر حماس: آتش‌بس در غزه بدون بازگشت گروگان‌ها ممکن نیست


بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه ١٩ فروردین در جلسه هفتگی کابینه خود خواستار اتحاد شهروندان اسرائیل شد و وعده «پیروزی کامل» بر حماس داد.

او در بیانیه‌ای که به مناسبت ششمین ماه حمله تروریستی حماس به کشورش خواند، افزود: «به جامعه بین‌المللی گفتم بدون بازگشت گروگان‌ها، هیچ آتش‌بسی برقرار نخواهد شد.»

نتانیاهو این موضوع را سیاست دولت اسرائیل خواند و گفت: «از این واقعیت که دولت بایدن روز گذشته اعلام کرد این همچنان موضع آنها نیز هست، استقبال می‌کنم.»

نخست‌وزیر اسرائیل حماس را متهم کرد که مانع برقراری توافق برای برقراری آتش‌بس می‌شود.

به گفته او، حماس با طرح مطالباتی افراطی می‌خواهد بقای خود و توانایی‌اش برای ضربه‌زدن به شهروندان و سربازان اسرائیلی را تضمین کند.

نتانیاهو تصریح کرد: «تسلیم‌شدن به خواسته‌های حماس به آن اجازه خواهد داد همانطور که وعده داده، سعی در تکرار جنایت هفتم اکتبر کند.»

نخست‌وزیر اسرائیل افزود که در روزهای اخیر چندین تهدید علیه کشورش خنثی شده است.

او در انتقادی ضمن از مخالفان خود گفت که «اقلیتی افراطی و خشونت‌بار» می‌خواهد کشور اسرائیل را دچار تفرقه کند.

نخست‌وزیر اسرائیل تصریح کرد «اکثر» مردم این کشور درباره لزوم ادامه جنگ تا پیروزی بر حماس اتفق‌نظر دارند.

او در بخش دیگری از سخنانش، خشونت علیه معترضان و نیروهای پلیس را محکوم کرد.

پس از حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به اسرائیل که منجر به کشته‌شدن ۱۲۰۰ تن و گروگان گرفته شدن بیش از ۲۵۰ تن دیگر شد، اسرائیل تهاجم به غزه را با هدف نابودی این گروه اسلام گرای تحت حمایت جمهوری اسلامی و آزادی گروگان‌ها آغاز کرد.

این تهاجم موجب آواره شدن اکثریت جمعیت ٢ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه شده است که نیاز فوری به مواد غذایی و دیگر مایحتاج زندگی دارند.

به رغم تبعات ویران‌کننده حمله تروریستی حماس به اسرائیل، مقامات این گروه اسلام گرا از آن زمان چندین بار تاکید کرده‌اند در صورت توان حمله‌ای مشابه را بارها تکرار خواهند کرد.

حماس بدون اشاره به تعداد اعضای کشته‌شده خود در نتیجه تهاجم اسرائیل به غزه می‌گوید بیش از ٣٣ هزار فلسطینی ساکن غزه تا کنون کشته و حدود ٧۵ هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

بخش فارسی صدای آمریکا نمی‌تواند به طور مستقل آمار و ارقام ارائه‌شده از سوی حماس را راستی‌آزمایی یا تایید کند.

ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، اسرائیل، و شمار دیگری از کشورها حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌‌اند.

XS
SM
MD
LG