لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۳:۳۵

مشاورامنیت ملی کاخ سفید: حمایت آمریکا از اسرائیل در مقابله با تهدیدات جمهوری اسلامی «آهنین» است


مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری در پاسخ به پرسشی درباره میزان آمادگی آمریکا برای مقابله با اقدام احتمالی تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی به بهانه حمله منتسب اسرائیل به کنسولگری‌اش در دمشق گفت که حمایت واشنگتن از اسرائیل «آهنین» است.

جیک سالیوان گفت: ما اظهارات علنی مقامات ایرانی و گزارش‌های علنی از برنامه‌های ایران برای اقدام احتمالی تلافی‌جویانه را رصد می‌کنیم و همانطور که رئیس‌جمهوری به نخست‌وزیراسرائیل، بنیامین نتانیاهو گفت حمایت آمریکا از دفاع اسرائیل در برابر تهدیدات ایران و نیروهای نیابتی‌اش «آهنین» است.

او ادامه داد که قصد ندارد در مورد جزئیات عملیاتی مقابله با این تهدیدات، علنی صحبت کند.

جان کربی مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حوزه ارتباطات نیز دوشنبه در کنفرانس خبری تلفنی در مورد تهدیدات از سوی مقامات جمهوری اسلامی در مورد تلافی تهاجم منتسب به اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق گفته بود: «ایران تهدیدهای بسیار علنی علیه اسرائیل کرده است و یکی از مواردی که رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت این بود که دولت اسرائیل می‌تواند بر پشتیبانی آمریکا برای هرگونه نیاز دفاع از خود در برابر تهدیدات مستقیم ایران علیه اسرائیل حساب کند.»

کربی ادامه داد: «نه فقط نیروهای ما، بلکه پرسنل دیپلماتیک ما نیز در عراق و سوریه دائما در معرض تهدید هستند و ما این موضوع را جدی می‌گیریم. بنابراین ما اقدامات حفاظتی مناسبی را انجام می‌دهیم و بر پایه تغییرات، نوع پاسخ متناسب را آماده داریم و این موضع تغییر نکرده و نخواهد کرد. ما تهدید علیه مردم‌ آمریکا را جدی می‌گیریم و می‌دانیم که آن گروه‌هایی که چنین حملاتی را انجام می‌دهند، توسط سپاه پشتیبانی، تجهیز و تأمین مالی می‌شوند.»

ساعاتی پیش، رسانه عرب‌زبان «جاده ایران» به نقل از یک منبع دیپلماتیک عرب گزارش داده که حکومت ایران به آمریکا گفته در صورت برقراری آتش‌بس در غزه، از پاسخ دادن به حمله مرگبار اسرائیل علیه کنسولگری خود در دمشق خودداری خواهد کرد.

  • 16x9 Image

    فرهاد پولادی

    متولد تهران در مهرماه ۱۳۵۱، پس از هشت سال تدریس زبان انگلیسی در کانون زبان ایران؛ از سال ۱۳۷۷ خبرنگار ایرنا شد.
    از سال ۱۳۸۲ خبرنگار خبرگزاری فرانسه در تهران بود. ماموریت خبری فرانس پرس فرصت سفر به عراق، عربستان سعودی، لبنان، استانبول، مسکو و آلماتی را برای او فراهم کرد.

XS
SM
MD
LG