لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۰:۴۲

یک تبعه لبنانی متهم به انتقال پول از جمهوری اسلامی به حماس کشته شد


طرفداران حزب‌الله لبنان- آرشیو   
طرفداران حزب‌الله لبنان- آرشیو   

یک منبع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت: یک مرد لبنانی که به دلیل اتهام انتقال پول از جمهوری اسلامی به گروه شبه‌نظامی حماس تحت تحریم‌های آمریکا قرار داشت، در خارج از بیروت، پایتخت لبنان، کشته شده است.

به ادعای این منبع که خواست نامش فاش نشود، جسد محمد سرور روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین، در یک ویلا در شهر کوهستانی «بیت مری» پیدا شد.

این منبع افزود که جسد محمد سرور که با پنج گلوله کشته شده بود، همراه با مقدار نامشخصی پول پیدا شد که قاتلان به آن دست نزده بودند.

خبرگزاری ملی لبنان نیز اواخر روز سه‌شنبه گزارش داد که جسد یک مرد لبنانی ۵۷ ساله در منطقه‌ای نزدیک بیت مری پیدا شده ولی فقط به حروف نخست نام و نام خانوادگی او اشاره کرد.

این منبع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت که محمد سرور برای سازمان‌های مالی متعلق به حزب‌الله لبنان که تحت حمایت جمهوری اسلامی است، کار می‌کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تابستان ۱۳۹۸ ضمن تحریم چند تن از جمله محمد سرور، آنها را متهم کرده بود که «ده‌ها میلیون دلار» پول عملیلت خارجی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از طریق حزب‌الله لبنان، برای گروه حماس که تحت جمایت جمهوری اسلامی قرار دارد، فرستادند تا صرف حملات تروریستی شود.

پبه گفته این وزارت‌خانه، محمد سرور «به عنوان واسطه» بین نیروی قدس سپاه پاسداران و حماس بود «و با عوامل حزب‌الله کار می‌کرد تا اطمینان حاصل شود که بودجه به شاخه مسلح حماس؛ گردان‌های عزالدین القسام، برسد».

XS
SM
MD
LG