لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ایران ۰۵:۴۱

پرونده محمدحسین سپهری پس از حدود شش ماه بازداشت برای تعیین نوبت دادگاه فرستاده شد


فاطمه سپهری و دو برادر زندانی‌اش
فاطمه سپهری و دو برادر زندانی‌اش

اصغر سپهری، برادر زندانیان سیاسی؛ محمدحسین، حسین و فاطمه سپهری، روز دوشنبه ۲۰ فروردین، در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که برادرش، محمدحسین در تماس از زندان وکیل‌آباد مشهد گفته که حکم اخراجش از وزارت آموزش و پرورش تایید شده است.

به گفته اصغر سپهری، برادرش برای شکایت به این حکم در دیوان عدالت اداری سه ماه فرصت دارد.

برادر این خانواده زندانیان سیاسی همچنین می‌گوید که روز دوشنبه علی‌سلیمانی‌مارشک، بازپرس شعبه ۹۰۳، پرونده محمدحسین را پس از بیش از شش ماه بازداشت موقت، برای تعیین نوبت دادگاه فرستاد.

محمدحسین و حسین سپهری روز ششم مهر سال گذشته، پس از اعتراض به جلوگیری از اعزام خواهرشان به بیمارستان برای انجام عمل قلب، از سوی نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی در مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد منتقل شدند.

خسرو علیکردی، وکیل دادگستری، روز ۱۸ مهر سال گذشته با اعلام پذیرش وکالت فاطمه سپهری، در پیامی اختصاصی به بخش فارسی صدای آمریکا گفته بود که موکلش «پس از انجام عمل سخت، پیچیده، و حساس قلب باز» و «پس از گذراندن مدت کوتاهی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان قائم مشهد، به زندان وکیل‌آباد منتقل شده» اما قانونگذار «توقف اجرای حکم» را در چنین شرایطی پیش‌بینی کرده است.

آقای علیکردی که وکالت شماری از زندانیان سیاسی را بر عهده داشت روز ۲۸ بهمن سال گذشته اعلام کرد که برای سپری کردن یک سال حبس راهی زندان خواهد شد.

گروهی ۱۴ نفره از فعالان سیاسی و مدنی، خرداد سال ۱۳۹۸، با انتشار بیانیه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواستار استعفای او و تغییر قانون اساسی ایران شدند. این درخواست، در مرداد ۹۸ مورد حمایت ۱۴ تن از فعالان مدنی زن از جمله فاطمه سپهری قرار گرفت که آنها هم خواستار گذار از جمهوری اسلامی و تدوین قانون اساسی جدید شدند.

فاطمه سپهری ۲۰ مهر سال قبل در پیامی از زندان مشهد؛ شرط قبول آزادی خود را، آزاد شدن برادران شان عنوان کرد و گفت: «در ۴۳ سال گذشته، همه مال و عزیزان و هر آنچه را که داشته برای آزادی ایران هزینه کرده است، از جمله همسر شهیدش و آخرین آن قلبش که علی خامنه‌ای سعی کرد آن را هم از او بگیرد اما نتوانست.»

XS
SM
MD
LG