لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۰:۰۲

مکرون ادعای روسیه در مورد دخالت اوکراین و فرانسه در حمله به کنسرت مسکو را رد کرد


امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه - آرشیو
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه - آرشیو

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، سخنان وزیر دفاع روسیه، مبنی بر این‌که اوکراین و فرانسه ممکن است در حمله مرگ‌بار ماه گذشته میلادی به یک سالن کنسرت در حومه مسکو نقش داشته باشند، «مضحک» خواند.

به گزارش آسوشیدپرس، اظهارات آقای مکرون یک روز پس از تماس تلفنی نادر وزیران دفاع فرانسه و روسیه بیان شد. در پی آن تماس تلفنی، بیانیه‌های متفاوت رسانه‌ای از سوی دو کشور صادر شد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که سرگئی شویگو به همتای فرانسوی خود در رابطه با حمله مسکو گفته که «رژیم کی‌یف بدون تأیید متولیان غربی خود هیچ کاری انجام نمی‌دهد» و «امیدواریم سازمان‌های ویژه فرانسه در آن دخالت نداشته باشند.»

امانوئل مکرون که در حاشیه افتتاح استخری که برای بازی‌های المپیک پاریس در حومه شمالی پاریس ساخته شده است، با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت که چنین اظهاراتی «در واقع، نامناسب و تهدیدآمیز بود که چیز جدیدی نیست.»

او افزود: این‌که گفته شود فرانسه و اوکراینی‌ها ممکن است پشت حمله مسکو باشند «منطقی نیست و با واقعیت هم‌خوانی ندارد.»

مکرون اما گفت که این سخنان ممکن است بخشی از تلاش عمدی مسکو برای پخش اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده باشد.

در روزهای گذشته، به رغم آن‌که گروه تروریستی داعش خراسان مسئولیت حمله را بر عهده گرفت، مقامات روسیه‌ از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور، بدون ارائه هیچ سند و مدرک این حمله را به اوکراین و غرب مرتبط می‌کنند.

در جریان آن حمله که روز سوم فروردین انجام شد، مردان مسلح با مسلسل به روی تماشاگران یک کنسرت در حومه مسکو تیراندازی کردند و دست‌کم ۱۴۴ تن را کشتند.

XS
SM
MD
LG