لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۶:۲۲

ارتش سوریه کنترل الحفه را در دست گرفت


Russia's Foreign Minister Sergei Lavrov (file photo)
Russia's Foreign Minister Sergei Lavrov (file photo)
تلویزیون سوریه گفت نیروهای دولتی کنترل الحفه در غرب کشور را پس از یک هفته نبرد سنگین دوباره در دست گرفته اند.

در گزارش روز چهارشنبه تلویزیون سوریه گفته شد نیروهای وفادار به بشار اسد رییس جمهوری آرامش و امنیت را در این شهر سنی نشین پس از «پاک ساختن آن از گروه های تروریست مسلح» برقرار کرده اند.

شورشیان ضد دولتی گفتند آنها شب هنگام در پی نبرد سنگین در الحفه و روستاهای نزدیک آن در استان لاذقیه، ازشهر خارج شدند. ارتش سوریه آزاد گفت مجروحین را همراه با زنان و کودکان بیرون برد و عقب نشینی را یک حرکت تاکتیکی «برای پرهیز ار کشتار بقیه ساکنان الحفه توسط نیروهای رژیم» توصیف کرد.

زدوخوردها هفته پیش زمانی آغاز شد که نیروهای امنیتی در صدد تصرف شهر برآمدند.

در مسکو، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از فروش اسلحه به سوریه دفاع کرد و گفت روسیه در معامله ای که قوانین بین المللی را نقض نمی کند، «سیستم های پدافند هوایی» به دمشق تحویل می دهد. او گفت این اقدام «با کاری که امریکا انجام می دهد، و اسلحه برای اپوزیسیون سوریه فراهم می آورد، مغایرت دارد.»

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا روز سه شنبه گفت واشنگتن از گزارش هایی که حاکی است روسیه هلیکوپترهای تهاجمی برای دولت اسد می فرستد نگران است.

کلینتون همچنین ادعای روسیه را که حمل اسلحه به سوریه ارتباطی به قیام ندارد رد کرد، آن را نادرست دانست و گفت ایالات متحده روسیه را ترغیب کرده است به انتقال اسلحه پایان دهد.

وزارت امور خارجه سوریه درخواست امریکا را محکوم کرد و آن را «مداخله آشکار» در امور سوریه نامید.
XS
SM
MD
LG