لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۴:۳۱

سازمان ملل از اسرائیل خواست تا به حمایت از حملات شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری پایان دهد


واکنش عزاداران در مراسم تشییع جنازه یازان اشتیه، فلسطینی که در حمله اسرائیل در سلیم، نزدیک نابلس، در کرانه باختری کشته شد
واکنش عزاداران در مراسم تشییع جنازه یازان اشتیه، فلسطینی که در حمله اسرائیل در سلیم، نزدیک نابلس، در کرانه باختری کشته شد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین، از اسرائیل خواست تا به‌ حمایت خود از حملات شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری اشغالی که پس از حمله ۱۵ مهر حماس به اسرائیل افزایش یافته است، پایان دهد.

این درخواست پس از آن مطرح می‌شود که شهرک‌نشین‌های اسرائیلی روز دوشنبه دو فلسطینی را در کرانه باختری به ضرب گلوله کشتند. یک نوجوان فلسطینی نیز در جریان حمله نیروهای اسرائیلی جان سپرد.

راوینا شمداسانی، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، گفت: «اسرائیل به‌عنوان قدرت اشغالگر باید در حد امکان اقدامات لازم را برای برقراری نظم و امنیت عمومی در کرانه باختری اشغالی انجام دهد.»

به گفته او، این تعهد شامل «حفاظت از فلسطینی‌ها در برابر حملات شهرک‌نشین‌های اسرائیلی، و پایان دادن به استفاده غیرقانونی از زور علیه فلسطینی‌ها توسط نیروهای امنیتی اسرائیل است.»

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، در ادامه افزود: «نیروهای امنیتی اسرائیل باید فورا به مشارکت فعال، و حمایت از حملات شهرک‌نشین‌ها به فلسطینی‌ها پایان دهند.»

خشونت در کرانه باختری حتی پیش از حمله اسرائیل به غزه، که پاسخی به حمله تروریستی حماس به این کشور بود، روندی افزایشی داشت.

از آن هنگام، با افزایش حملات نظامی اسرائیل، خشونت شهرک‌‌نشین‌های اسرائیلی و حمله به فلسطینی‌ها در کرانه باختری تشدید شده است. راویان شمداسانی تشدید خشونت‌ها علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری را موجب «نگرانی شدید» دانست.

به گفته وزارت بهداشت فلسطینی، ۴۶۶ تن در کرانه باختری توسط نیروهای اسرائیلی یا شهرک‌نشین‌های اسرائیلی کشته شدند.

منبع : رویترز

XS
SM
MD
LG