لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۱:۲۶

آنتونی بلینکن: انتظار نمی‌رود اسرائيل تا هفته آینده دست به عملیات زمینی در رفح بزند


آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، و دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، و دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت دولت اسرائيل واشنگتن را در جریان تاریخی برای انجام عملیات نظامی زمینی به رفح نگذاشته اما انتظار ندارد تا هفته آینده دست به چنین کاری بزند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه گفته بود حمله ارتش اسرائیل به رفح «قطعی» و تاریخ آن هم مشخص شده است، اما جزئیات بیشتری از زمان آغاز حمله ارائه نکرد.

آنتونی بلینکن که روز سه شنبه ۲۱ فروردین در یک کنفرانس خبری مشترک در واشنگتن با دیوید کامرون، همتای بریتانیائی خود صحبت می‌کرد اضافه کرد که هفته آینده عازم اسرائیل است.

دو دیپلمات ارشد آمریکا و بریتانیا تأکید داشتند که در حال حاضر از نظر آنها اولویت فراهم کردن شرایط برای رساندن کمکهای بشردوستانه به دست فلسطینی های نیازمند است.

دولت آمریکا اصرار دارد این کمک ها باید تا زمانی که تکلیف نوار غزه مشخص نشده ادامه داشته باشد.

با این وجود آنتونی بلینکن اضافه کرد که از نظر دولت بایدن، حماس هیچ جایی در آینده فلسطینی ها ندارد.

در حالی که بسیاری معتقدند دولت جو بایدن باید ارسال اسلحه به اسرائيل را متوقف کند دیوید کامرون گفت کشورش چنین کاری نمی کند.

توانائی اوکراین در دفاع از خود در برابر ادامه حملات روسیه به آن کشور نیز موضوع دیگر گفتگوی این دو دیپلمات بود.

وزیر امور خارجه بریتانیا معتقد است تأمین نیازهای نظامی اوکراین عامل کلیدی در پیروزی آن کشور بر روسیه است.

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، از ارسال سلاح به روسیه توسط چین، ایران و کره شمالی نگران هستند.

تأمین این نیازها و استفاده از منابع مالی مسدود شدهء روسیه در خارج از کشور به نفع اوکراین موضوع هائی هستند که در اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در مورد آنها تصمیم نهائی گرفته خواهد شد.

XS
SM
MD
LG