لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۳:۵۵

وزیر دفاع آمریکا: ایالات متحده و جهان آزاد اجازه نخواهند داد اوکراین شکست بخورد


لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (دوم از راست) در نشست گروه تماس دفاعی اوکراین در پایگاه هوایی رامشاین، آلمان – ۱۹ مارس ۲۰۲۴
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (دوم از راست) در نشست گروه تماس دفاعی اوکراین در پایگاه هوایی رامشاین، آلمان – ۱۹ مارس ۲۰۲۴

وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه گفت ایالات متحده همچنان مصمم است تا منابع مورد نیاز اوکراین را برای مقابله با تجاوز روسیه فراهم کند و اجازه نخواهد داد اوکراین شکست بخورد، حتی در شرایطی که کنگره آمریکا هنوز بودجه جدیدی برای اوکراین تصویب نکرده است.

لوید آستین که میزبان دور دیگری از نشست گروه تماس دفاعی اوکراین با حضور نمایندگان بیش از ۵۰ کشور در آلمان با هدف هماهنگ‌‌کردن تلاش‌ها برای کمک به اوکراین است، در آغاز نشست تاکید کرد: «این ائتلاف و جهان آزاد، اجازه نخواهند داد اوکراین شکست بخورد.»

لوید آستین همچنین از اعضای گروه تماس دفاعی اوکراین برای تامین کمک‌های امنیتی حیاتی اوکراین تشکر و از جمهوری چک برای تهیه ۸۰۰ هزار گلوله توپ برای اوکراین ستایش کرد. او همچنین از آلمان، فرانسه، دانمارک و سوئد برای کمک‌های جدیدشان قدردانی کرد.

یک مقام ارشد دفاعی که پیش از نشست گروه تماس دفاعی اوکراین (UDCG) به شرط ناشناس ماندن با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفته است: «هیچ راهی وجود ندارد که متحدان ما واقعا بتوانند منابع لازم را برای جبران کمبود حمایت ایالات متحده، فراهم کنند.»

ایالات متحده از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۴۴ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین فرستاده است و در تلاش است با موافقت کنگره کمک‌های بیشتر ارسال کند. متحدان آمریکا هم در این مدت بیش از ۴۴ میلیارد دلار متعهد شده‌اند.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده در حال آماده‌سازی یک بسته جدید به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار برای کمک به اوکراین در برابر روسیه است. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، این خبر را تایید کرده است.

XS
SM
MD
LG