لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۰:۱۸

حمایت جمعی از یهودیان سرشناس لس آنجلس و هالیوود از توافق اتمی ایران


حمایت جمعی از یهودیان سرشناس لس آنجلس و هالیوود از توافق اتمی ایران
لطفأ صبر کنيد

No media source currently available

0:00 0:02:48 0:00

ائتلافی از ۹۸ عضو برجسته جامعه یهودیان لس آنجلس، که اغلب آنها از افراد سرشناس هالیوود نیز هستند، نامه سرگشاده‌ای را در حمایت از توافق جامع اتمی ۲۳ تیر ماه بین ایران و شش قدرت جهانی امضا کرده‌اند.

نشریه «هالیوود رپورتر» در گزارشی اختصاصی نوشت، آنها که خود را «یهودیان آمریکایی طرفدار اسرائیل» معرفی می‌کنند، در یک آگهی یک صفحه‌ای در شماره پنجشنبه نشریه جوئیش جورنال شهر لس آنجلس، کنگره را ترغیب می‌کنند که توافق را تایید کند، زیرا که «به سود آمریکا و اسرائیل است.»

امضا کنندگان می‌گویند ضمن احترام و درک نگرانی‌های به حق مقام‌ها و نمایندگان درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، توافق حاصل شده در وین با آن کشور را بهترین راه تأمین منافع آمریکا و اسرائیل می‌دانند.

به گفته آنها، «ما نیز چنین نگرانی هایی داریم، اما توافقی که صورت گرفته است، نه بر اعتماد بلکه بر بازرسی‌ها و کنترل‌های شدید استوار است.»

نام های سرشناس بسیاری از جمله، الی براد، فرانک گری، نورمن لیر و ماتیو وینر در میان اسامی امضا کنندگان این نامه مشاهده می‌شود.

امضاکنندگان در ادامه این نامه هشدار می‌دهند آن گونه که بسیاری از قانون‌گذاران جمهوریخواه – و حتی سناتور دموکرات چاک شومر که یکی از متنفذترین صداهای یهودیان در کنگره محسوب می‌شود – وعده داده‌اند، رد توافق هسته‌ای با ایران «اشتباهی غم‌انگیز» خواهد بود.

این نامه مشابه پیام ۳۶ افسر ارشد بازنشسته ارتش ایالات متحده است که روز سه شنبه در واشنگتن پست منتشر شد؛ و همینطور نامه دیگری که ۲۹ دانشمند اتمی و کارشناسان کنترل تسلیحات آمریکایی برای باراک اوباما رئیس جمهوری دموکرات ایالات متحده فرستادند و توافق اتمی را با عنوان «مبتکرانه» و «قاطع» برای پیشبرد هدف صلح در خاورمیانه، ستودند.

یکی از امضا کنندگان نامه به هالیوود ریپورتر گفته است که به گمان او سازمان‌های اصلی یهودی از سوی بخش بزرگی از جامعه‌ای که نقطه نظری متفاوت دارد، سخن نمی‌گویند.

کنگره آمریکا تا ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهوریور ماه) فرصت دارد در مورد توافق جامع هسته‌ای با ایران تصمیم‌گیری کنند.

XS
SM
MD
LG