لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۳:۳۳

هشدار آمریکا به جمهوری اسلامی: حمله اسرائیل به دمشق را بهانه‌ای برای هدف‌گرفتن پرسنل و تأسیسات ما قرار ندهید


یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۷ فروردین به سی‌ان‌ان گفت، ایالات متحده به جمهوری اسلامی هشدار داده که از حمله اسرائیل به دمشق به عنوان «بهانه‌ای برای حمله به پرسنل و تأسیسات آمریکایی» استفاده نکنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، این هشدار در پاسخ به پیام دریافتی جمهوری اسلامی، برای سران حکومت ایران ارسال شده اما از محتوای پیام جمهوری اسلامی و هشدار آمریکا اطلاع دقیقی در دست نیست.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ساعاتی بعد از حمله به جلسه فرماندهان سپاه قدس در کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفته بود که یک «مقام سفارت» سوئيس را احضار و پیام مهمی را از طریق او برای آمریکا ارسال کرده است.

حسین امیرعبداللهیان ایالات متحده را مسئول حمله به جلسه فرماندهان ارشد سپاه قدس دانست و افزود دولت آمریکا حامی اسرائیل است و باید پاسخگوی این اقدام باشد.

محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر ابراهیم رئیسی هم جمعه ۱۷ فروردین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جمهوری اسلامی در پیامی مکتوب به آمریکا هشدار داد در دام نتانیاهو نیفتد، کنار بکش تا ضربه نخوری. در پاسخ، آمریکا از ایران درخواست کرد که اهداف آمریکایی را نزند.»

منابع آمریکایی می‌گویند ایالات متحده در حالت آماده‌باش بالا قرار دارد و برای پاسخ به حمله احتمالی از سوی جمهوری اسلامی آماده است.حمله‌ای که می‌تواند در یک هفته آینده انجام شود و دارایی‌های اسرائیل یا آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد.

روز دوشنبه ۱۳ فروردین به نیروهای سپاه قدس در ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق حمله شد که طی آن دست‌کم ۶ نفر از فرماندهان سپاه از جمله محمدرضا زاهدی کشته شدند. این حمله به اسرائیل منتسب شده اما اسرائیل آن را تایید و یا رد نکرده است.

مقامات جمهوری اسلامی روز پنجشنبه در مراسم تشییع جنازه این سپاهی کشته شده، خواستار انتقام شدند.

XS
SM
MD
LG