لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۱:۰۰

پنج سازمان دانشگاهی در محکومیت حمله به اسرائیل: «ماجراجویی‌های کودکانه رژیم» برای انحراف توجه از بحران داخلی است


پرتابه‌های انفجاری جمهوری اسلامی در آسمان اورشلیم، اسرائیل
پرتابه‌های انفجاری جمهوری اسلامی در آسمان اورشلیم، اسرائیل

پنج سازمان و نهاد دانشگاهی در یک «بیانیه رسمی» با عنوان «فعالین دانشگاهی و جوانان ایران» حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل را محکوم کردند.

بر اساس این بیانیه که روز دوشنبه ۲۷ فروردین در حساب اینستاگرام خبرنامه امیرکبیر منتشر شده، آمده است: «سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی همواره مسبب ناآرامی در خاورمیانه و جهان بوده است.»

در این بیانیه تأکید شده که «تنش‌های منطقه‌ای» با «ماجراجویی‌های کودکانه رژیم اسلامی برای منحرف کردن توجه از بحران بزرگ داخلی خود مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.»

سازمان‌های امضاکننده این بیانیه افزوده‌اند: «ما دانشگاهیان و جوانان آزادی‌خواه ایران، این اقدام رژیم شرور جمهوری اسلامی را محکوم می‌کنیم و از جهان آزاد می‌خواهیم از ما در مبارزه علیه این رژیم تروریستی حمایت کند.»

آنها تأکید کرده‌اند که «مردم ایران تمایلی به آتش‌افروزی در منطقه ندارند و از همه کشورهای صلح‌طلب» خواسته‌اند که «از هر وسیله دیپلماتیک و صلح‌آمیز برای تحریم سپاه تروریستی پاسداران استفاده کند و آنان را از آسیب رساندن بیشتر به مردم ایران با سراسر مردم منطقه ناتوان کند.»

در این بیانیه با تأکید بر «حق تعیین سرنوشت» برای مردم ایران، عنوان شده است: «حمایت از مبارزه ما برای ایجاد فضایی دموکراتیک و امن، راه را برای رسیدن به یک ایران دموکراتیک سکولار هموار کند. تحقق این امر می‌تواند چشم‌انداز سیاسی منطقه را تغییر دهد و به چندین دهه بی‌ثباتی و خشونت پایان بخشد.»

بیانیه فعالین دانشگاهی
بیانیه فعالین دانشگاهی

حمله پهپادی و موشکی شنبه شب جمهوری اسلامی به اسرائیل، با محکومیت گسترده از سوی سران و مقامات کشورهای غربی، منطقه‌ای، و آمریکای لاتین روبه‌رو شده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در واکنش به حملات جمهوری اسلامی به اسرائیل، بر تعهد «آهنین» ایالات متحده به امنیت اسرائیل تأکید کرده است.

ساعتی پیش، کانال ١٢ اسرائیل در گزارشی اعلام کرد کابینه جنگی این کشور تصمیم گرفته «به وضوح و نیرومندانه» پاسخ حمله موشکی و پهپادی شنبه شب حکومت ایران را بدهد.

مطابق این گزارش، واکنش اسرائیل حامل این پیام خواهد بود که این کشور اجازه نخواهد داد حمله با این بزرگی «بدون پاسخ بماند» و هدف دیگر آن این است که به جمهوری اسلامی اجازه ندهد «معادله» مورد نظر خود طی روزهای اخیر را ایجاد کند.

XS
SM
MD
LG