لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۲:۴۰

گفتگوی وزیرخارجه آمریکا با همتایان اردنی و مصری؛ تاکید بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه توسط جمهوری اسلامی


آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز جمعه در تماسهایی جداگانه با ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن و سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه توسط جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده با اعلام این خبر گفت آنتونی بلینکن در تماس با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر درباره تلاش‌های چندجانبه برای پیشبرد ثبات در منطقه گفتگو و بار دیگر تاکید کرد که تشدید تنش از سوی حکومت ایران به نفع هیچ کسی در منطقه نخواهد بود.

به گفته میلر، آنتونی بلینکن در گفتگو با ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن هم بر لزوم ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به صلحی پایدا در منطقه تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده همچنین خاطرنشان کرد که آقای بلینکن در این گفتگوها از دو کشور اردن و مصر برای تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، قدردانی کرده و تداوم تلاش‌های جاری برای افزایش کمک‌های بشردوستانه، حفاظت از غیرنظامیان و دستیابی به آتش‌بس فوری و آزادی همه گروگان‌ها را خواستار شده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۲۳ فروردین هم گفت که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در تماس‌های تلفنی با وزیران امور خارجه چین، عربستان سعودی و ترکیه، به تهران پیام داده تا از افزایش تنش در منطقه خودداری کند.

تماسهای وزیر امور خارجه آمریکا با همتایان خود در کشورهای عربی و خاورمیانه در حالی صورت گرفته است که شمار زیادی از خبرگزاریهای جهان و منابع خبری روز جمعه از حمله قریب‌الوقوع ایران به منافع اسرائیل خبر دادند.

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده هم روز جمعه ۲۴ فروردین در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره زمان و مکان حمله احتمالی جمهوری اسلامی به منافع اسرائیل گفت :«نمی‌خواهم اطلاعات محرمانه را فاش کنم ولی این حمله دیر یا زود انجام خواهد شد.»

XS
SM
MD
LG