لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۴:۱۰

مشاور ارشد خامنه‌ای با تهدید سفارت‌های اسرائیل: اینکه چگونه خواهد شد باید منتظر زمان باشیم


یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی
یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی

در ادامه تهدیدهای مقامات عالی‌رتبه حکومت ایران علیه اسرائیل، یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور ارشد رهبر جمهوری اسلامی، روز یکشنبه ١٩ فروردین مدعی شد دیگر هیچ یک از سفارت‌های اسرائیل در امنیت نیست.

او با اشاره به موضع‌گیری و تهدیدهای علی خامنه‌ای علیه اسرائیل در پی حمله مرگبار منتسب به این کشور علیه کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: «جبهه مقاومت آماده است. اینکه چگونه خواهد شد، باید منتظر زمان باشیم.»

جمهوری اسلامی برای شبکه متشکل از گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت خود در خاورمیانه همچون حزب‌الله لبنان، حوثی‌های یمنی، جهاد اسلامی، حماس و شیعیان نیابتی خود در عراق از عبارت «جبهه مقاومت» استفاده می‌کند.

حمله منتسب به اسرائیل در روز دوشنبه ١٣ فروردین به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق موجب کشته‌شدن هفت عضو عآلی‌رتبه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله محمدرضا زاهدی، سرپرست سپاه قدس در سوریه و لبنان، شد.

اسرائیل مطابق رویه سال‌های اخیرش، از اظهارنظر درباره حملات منتسب به این کشور در سوریه علیه مواضع جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی‌اش خودداری می‌کند.

پس از حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به اسرائیل که منجر به کشته‌شدن ۱۲۰۰ تن و گروگان گرفته شدن بیش از ۲۵۰ تن دیگر شد، اسرائیل تهاجم به غزه را با هدف نابودی این گروه اسلام گرای تحت حمایت جمهوری اسلامی و آزادی گروگان‌ها آغاز کرد.

اگرچه حکومت ایران طی ماه‌های اخیر به طور مستقیم به اسرائیل حمله نکرده، اما حملات مستمر گروه‌های نیابتی خود به اسرائیل و همچنین مواضع آمریکا در منطقه را تحسین کرده و خواستار تداوم آنها شده است.

سفر امیرعبداللهیان به عمان

همزمان با افزایش کم‌سابقه تنش‌ها میان حکومت ایران و اسرائیل، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، روز یکشنبه در صدر هیئتی سیاسی و پارلمانی تهران را به مقصد مسقط، پایتخت عمان، ترک کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات در غزه از محورهای مذاکرات امیرعبداللهیان با مقامات عمانی خواهد بود.

XS
SM
MD
LG