لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۲:۴۶

لوفت‌هانزا با تمدید تعلیق پروازهای ایران تا پنجشنبه آینده: از آسمان ایران هم استفاده نخواهیم کرد


شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا (آرشیو)
شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا (آرشیو)

همزمان با بالاگرفتن احتمال رویارویی نظامی جمهوری اسلامی و اسرائیل، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا روز جمعه ۲۴ فروردین تعلیق پروازهای خود از مبدا و به مقصد تهران را تا روز پنجشنبه ۳۰ فروردین تمدید کرد.

لوفت‌هانزا افزود که طی این مدت از آسمان ایران نیز برای پروازهای خود استفاده نخواهد کرد.

این شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمان اعلام کرد این تصمیم را پس از «ارزیابی دقیق» با استفاده از ارزیابی‌های امنیتی دولت و اطلاعات خود گرفته است.

تمدید مجدد تعلیق پروازها از مبدا و به مقصد ایران توسط لوفت‌هانزا پس از آن صورت گرفت که این شرکت روز پنجشنبه ٢٣ فروردین به بخش فارسی صدای آمریکا گفته بود پس از ارزیابی دقیق، تعلیق پروازهای خود از مبدا و به مقصد تهران را تا روز یکشنبه ۲۶ فروردین تمدید کرده است.

این شرکت هواپیمایی در مکاتبه‌ای اختصاصی با بخش فارسی صدای آمریکا اعلام کرده بود که اولویت مسافران و خدمه همواره اولویت اصلی‌اش است.

لوفت‌هانزا در ادامه افزوده بود که تنها به ارزیابی‌های دولتی اتکا نمی‌کند بلکه وضعیت امنیتی کنونی را نیز ارزیابی می‌کند و سپس تصمیمات خود را می‌گیرد.

این درحالی است که در پی انتشار خبر پاسخ شرکت لوفت‌هانزا به صدای آمریکا مبنی بر توقف کلیه پروازهای خود به مقصد و از مبدا ایران، این شرکت در ایمیل اختصاصی دیگری به خبرنگار صدای آمریکا گفته بود که درباره ادامه تعلیق پروازها با بررسی شرایط به صورت «روزانه» تصمیم‌گیری خواهد کرد.

یک سخنگوی این شرکت به صدای آمریکا گفته بود: «با توجه به شرایط کنونی در خاورمیانه، لوفت‌هانزا این تصمیم‌ را اتخاذ کرده است.» وی افزوده بود: «ما مرتب وضعیت خاورمیانه را زیر نظر داریم و با مقامات در تماس نزدیک هستیم، امنیت و ایمنی میهمانان و اعضای خدمه ما برای لوفت‌هانزا در اولویت است.»

بخش فارسی صدای آمریکا با خطوط هواپیمایی خارجی فعال در ایران تماس گرفته و به محض دریافت پاسخ، آن را به اطلاع مخاطبان خود خواهد رساند.

تمدید مجدد تعلیق پروازهای لوفت‌هانزا به ایران و از ایران در حالی است که شبکه خبری سی‌بی‌اس به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد جمهوری اسلامی ممکن است روز جمعه حمله گسترده‌ای را علیه اسرائیل انجام دهد.

همچنین خبرگزاری بلومبرگ روز جمعه به نقل از «افراد مطلع از ارزیابی‌های اطلاعاتی غربی» گزارش داد که اسرائیل آماده حمله «مستقیم و بی‌سابقه» جمهوری اسلامی علیه اهداف دولتی خود می‌شود.

این منابع اطلاعاتی افزوده‌اند که ممکن است طی ۴۸ ساعت آینده، جمهوری اسلامی حملات خود را با استفاده از پهپادها و موشک‌های نقطه‌زن انجام دهد.

به گفته منابع مزبور، ایالات متحده همزمان با تشدید فعالیت‌های دیپلماتیک خود به منظور مهار تنش‌ها، در حال آماده‌سازی دفاعی است و دارایی‌های نظامی بیشتری را به منطقه منتقل کرده است.

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس در دی‌ ۱۳۹۸ و حمله متقابل موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های آمریکا در عراق بود، پرواز پی‌اس ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین با موشک‌های سپاه پاسداران سرنگون و همه سرنشینان آن کشته شدند.

آن فاجعه باعث شد شرکت‌های هواپیمایی وقتی تنش در منطقه از حدی بالاتر می‌رود، تدابیر ایمنی و امنیتی ویژه‌ای اتخاذ می‌کنند.

XS
SM
MD
LG