لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۲:۱۳

عضو ارشد کنگره با اشاره به تهدید جمهوری اسلامی: آمریکایی‌ها در خاورمیانه همچنان در خطر هستند


مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان ایالات متحده - آرشیو
مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان ایالات متحده - آرشیو

مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان ایالات متحده، روز یکشنبه و در بحبوحه افزایش تنش‌های ناشی از حمله هوایی هفته گذشته به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه، در مورد تهدید مداوم آمریکایی‌ها در خاورمیانه هشدار داد.

به گزارش نشریه هیل، او در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت «به یاد داشته باشید نیروهای نیابتی ایران به حمله مجدد به نیروهای آمریکایی در منطقه ادامه داده‌اند، در حالی که واکنش دولت جو بایدن کند است و دست آخر به این حملات پاسخ می‌دهد.»

این عضو ارشد جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا همچنین به «جابجایی ادوات نظامی آمریکا در خاورمیانه» طی ماه‌های اخیر برای جلوگیری از تبدیل جنگ اسرائیل و حماس به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر با جمهوری اسلامی، اشاره کرد.

به گفته رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا «ایالات متحده ادوات نظامی بیشتری را به منطقه انتقال داده است تا جمهوری اسلامی را از ورود مستقیم به درگیری با اسرائیل بازدارد.»

حملات نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی علیه نیروها و پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه، پس از آغاز جنگ غزه افزایش یافت، اما پس از آن که ایالات متحده یک رشته حمله تلافی‌جویانه علیه این گروه‌های شبه‌نظامی را آغاز کرد، از اویل فوریه تقریبا متوقف شد.

در پی حمله هوایی هفته گذشته به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق که منجر به کشته‌شدن چند تن از اعضای ارشد سپاه پاسداران شد، نگرانی‌ها در مورد هدف قرار گرفتن منافع آمریکا در منطقه توسط حکومت ایران افزایش یافته است.

مقام‌های ایالات متحده تاکید کرده‌اند هیچ ارتباطی با این حمله نداشته است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، هفته گذشته صراحتا از «انتقام» سخن گفت؛ این تحولات باعث شد که اسرائیل و آمریکا برای حملات تلافی‌جویانه احتمالی جمهوری اسلامی تدابیر امنیتی ویژه‌ای اتخاذ کنند و در حالت آماده‌باش قرار بگیرند.

XS
SM
MD
LG