لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۶:۴۴

سناتور جیمز لنکفرد خواستار لغو ویزای ورود وزیر خارجه جمهوری اسلامی به آمریکا شد


آرشیو
آرشیو

سناتور جیمز لنکفرد، از نمایندگان جمهوری‌خواه در مجلس سنای ایالات متحده، اعلام کرد که صبح روز دوشنبه ۲۷ فروردین، در نامه‌ای به وزارت امور خارجه آمریکا خواستار لغو ویزای ورود حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، شده است.

سناتور لنکفرد پیش از اعلام این خبر، در شبکه پیام‌رسان «ایکس» نوشته بود که پس از حمله ایران به اسرائیل، متحد آمریکا، صدور ویزای سفر به ایالات متحده برای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی اقدامی نامعقول است.

او افزوده بود که از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، می‌خواهم که فوراً ویزای این مقام جمهوری اسلامی برای خضور در سازمان ملل متحد در روز پنجشنبه سی‌ام فروردین، را لغو کند.

سناتور لنکفرد از ایالت اوکلاهما همچنین روز دوشنبه در گفتگو با شبکه خبری «نیوز مکس پلاس» اعلام کرد که دلیلی برای حضور حسین امیرعبداللهیان در خاک آمریکا وجود ندارد.

او تاکید کرد که دادن اجازه سفر دادن به آنها (مقامات جمهوری اسلامی) در شرایطی که اتباع آمریکا را گروگان گرفته و به متحد ما حمله می کنند، ایده وحشتناکی است.

جمهوری اسلامی شنبه شب بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به سوی اسرائیل پرتاب کرد. به گفته مقام‌های اسرائیل و ایالات متحده، بسیاری از این موشک‌ها و پهپادها از سوی دفاع ضدهوایی اسرائیل و نیز با کمک نیروهای هوایی شماری از کشورها مانند آمریکا، بریتانیا، فرانسه و اردن در هوا منهدم شدند.

حملات بی‌سابقه جمهوری اسلامی به اسرائیل با موجی از محکومیت‌های جهانی روبه‌رو شده است ورهبران بسیاری از کشورهای جهان، به ویژه ایالات متحده ضمن تاکید بر لزوم کاهش تنش‌ها خواستار پاسخگو کردن تهران شده‌اند.

در این ارتباط، مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده، روز یکشنبه ۲۶ فروردین، گفت که قانونگذاران مجلس این هفته تلاش خواهند کرد تا بسته کمک‌های مالی به اسرائیل تصویب شود، اما جزئیات هنوز نهایی نشده است.

او به شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت: «جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و حزب جمهوری خواه ضرورت ایستادگی در کنار اسرائیل را درک می‌کنند. ما در حال جمع‌آوری جزییات بسته کمکی هستیم و این هفته دوباره تلاش خواهیم کرد. ما در حال بررسی گزینه‌ها و همه مسائل مربوط به بودجه تکمیلی هستیم.»

رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده افزود: خوشحال است که ایالات متحده در پاسخ به حملات جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل «قاطعیت نشان داد.»

چاک شومر، رئیس دموکرات سنای آمریکا، هم گفت: مجلس نمایندگان به رهبری جمهوری‌خواهان باید در پی حملات حکومت ایران به اسرائیل بسته کمک‌های امنیت ملی دو حزبی را که سنا تصویب کرده و شامل کمک مالی به اسرائیل است، تصویب کند.

او گفت: «بیش از همیشه روشن است که بهترین راه برای کمک به اسرائیل این است که مجلس نمایندگان بودجه تکمیلی امنیت ملی سنا را تصویب کند.»

XS
SM
MD
LG