لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ایران ۱۱:۳۹

سفر از پیش اعلام‌نشده مشاور امنیت ملی آمریکا به اوکراین؛ سالیوان از آماده‌سازی کمک‌های جدید به کی‌یف خبر داد


کنفرانس خبری مشترک مشاور امنیت ملی کاخ سفید (چپ) و رئیس‌دفتر رئیس جمهوری اوکراین – کی‌یف ۲۰ مارس ۲۰۲۴
کنفرانس خبری مشترک مشاور امنیت ملی کاخ سفید (چپ) و رئیس‌دفتر رئیس جمهوری اوکراین – کی‌یف ۲۰ مارس ۲۰۲۴

مشاور امنیت ملی کاخ ‌سفید روز چهارشنبه در سفری از پیش اعلام‌نشده به کی‌یف اعلام کرد بسته کمکی ایالات متحده که ماه‌هاست در کنگره معطل مانده «به اوکراین خواهد رسید،» و قول داد حمایت واشنگتن از کی‌یف ادامه خواهد یافت.

بنا بر اعلام کاخ سفید، جیک سالیوان در جریان سفر به اوکراین با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری و مقامات ارشد این کشور دیدار می‌کند تا بر تعهد تزلزل‌ناپذیر ایالات متحده به کمک به اوکراین در دفاع از خود در برابر روسیه تاکید کند.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا پس از نشست موفقیت‌آمیز روز سه‌شنبه «گروه تماس دفاعی اوکراین»، بر نیاز فوری تصویب لایحه بودجه تکمیلی امنیت ملی در مجلس نمایندگان آمریکا، برای رفع نیازهای حیاتی اوکراین، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سالیوان پس از دیدار با آندری یرماک رئیس‌ دفتر زلنسکی در یک کنفرانس خبری مشترک با او گفت: «از دیدگاه خودمان مطمئن هستیم این کار را انجام خواهیم داد و این کمک‌ها را به اوکراین خواهیم رساند.»

او همچنین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «برای تاکید دوباره بر تعهد تزلزل‌ناپذیر ایالات متحده به اوکراین، به کی‌یف سفر می‌کنم. ما از آغاز جنگ در کنار اوکراین ایستاده‌ایم و تا زمان پیروزی اوکراین، در هر مرحله‌ای این کار را انجام خواهیم داد.»

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته پس از دیدار با مقامات آمریکا در واشنگتن، هشدار داد تامین حمایت‌های جدید از اوکراین را نمی‌توان معطل گذاشت، چرا که ماه‌های آینده برای نتیجه جنگ تعیین‌کننده خواهد بود.

XS
SM
MD
LG