لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۵:۳۲

آبرام پیلی: مردم ایران پای صندوق‌های رای نمی‌توانند حرف واقعی را بزنند


آبرام پیلی
آبرام پیلی

آبرام پیلی، معاون نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران، روز جمعه ۱۱ اسفند در یک رشته مطلب در شبکه اجتماعی «ایکس» در مورد انتخابات امروز در جمهوری اسلامی نوشت: همانطور که برخی از ایرانیان امروز در اولین انتخابات پارلمانی پس از آخرین سرکوب خشونت‌آمیز رژیم رای می‌دهند، جهان می‌داند که مردم ایران در پای صندوق‌های رای حرف واقعی را نمی توانند بزنند.

او در ادامه نوشت: رژیم به دنبال استفاده از این انتخابات به عنوان ویترین دموکراسی است، اما تاکنون هزاران نامزد را رد صلاحیت کرده است. مردم ایران به خوبی می‌دانند که این انتخابات، هر نتیجه‌ای که داشته باشد، نماینده‌ آنها نیست و ما هم با آنها هم عقیده ایم.

آقای پیلی گفت: رفتار ضد دموکراتیک رژیم ایران امروز نیز در دادگاه‌ها ادامه دارد، جایی که شروین حاجی‌پور خواننده پس از تبدیل شدن آهنگش به عنوان سرود جهانی اعتراضات مردم ایران به سال‌ها زندان محکوم شده است.

او باردیگر بر تعهد ایالات متحده به همراهی با مردم ایران تاکید کرد و نوشت: همچنان به افشا کردن مقامات رژیم درگیر در این قبیل نقض حقوق بشر، که آزادی های بنیادین ایرانیان را انکار می کنند، ادامه خواهیم داد و ما همچنان در کنار ایرانیان در مبارزه برای آینده ای آزاد و دموکراتیک خواهیم ایستاد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ایران صبح روز جمعه ۱۱ اسفند، در سایه تهدیدها و وعده‌های مقامات جمهوری اسلامی آغاز شد. در مقابل، فراخوان‌های بسیاری برای تحریم آن از سوی چهره‌های سیاسی و مدنی و نیز تشکل ها و احزاب داخل و خارج از ایران طی روزهای اخیر صادر شده است.

XS
SM
MD
LG