لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۲:۵۷

آژانس هوانوردی اروپا خواستار احتیاط شرکت‌های هواپیمایی در حریم هوایی اسرائیل و ایران شد


آژانس هوانوردی اروپا باردیگر به شرکت‌های هواپیمایی توصیه کرد که در حریم هوایی اسرائیل و ایران احتیاط کنند، اگرچه اعلام کرد در طول تنش‌های آخرهفته پیرامون حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به اسرائیل، هیچ پرواز غیرنظامی در معرض خطر قرار نگرفته است.

آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) اعلام کرد که این سازمان و کمیسیون اروپا «به نظارت دقیق وضعیت برای ارزیابی خطرات احتمالی ایمنی برای اپراتورهای هواپیماهای اتحادیه اروپا ادامه خواهند داد و آماده هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.»

به گزارش خبرگزاری رویترز در یادداشت ارسالی این آژانس آمده است: «دستورالعمل‌های EASA که از قبل برای خطوط هوایی اسرائیل و ایران وجود دارد، همچنان اعمال می‌شود» که این شامل احتیاط و پیگیری همه نشریات هوانوردی موجود برای اسرائیل و حریم هوایی همسایه تا ۱۰۰ مایلی اطراف این کشور بود.

این آژانس تاکید کرد که «پتانسیل افزایش اشتباه محاسباتی و/یا شناسایی اشتباه» در حریم هوایی تهران، پایتخت ایران همچنان وجود دارد.

در مورد حریم هوایی ایران نیز این آژانس توصیه به «احتیاط» کرده و تاکید کرد که «پتانسیل افزایش اشتباه محاسباتی و/یا شناسایی اشتباه» در حریم هوایی تهران، پایتخت ایران همچنان وجود دارد.

خطوط هوایی جهانی پس از حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد که بیشتر آنها توسط سیستم دفاع موشکی مورد حمایت آمریکا یا متحدانش اسرائیل قبل از رسیدن به حریم هوایی اسرائیل سرنگون شدند، با اختلالاتی مواجه شدند.

این حمله در پاسخ به حمله هوایی منتسب به اسرائیل به ساختمانی در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در اول آوریل بود که در آن هفت فرمانده و افسر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند.

به گفته این آژانس اروپایی تمام حریم هوایی در خطر - اسرائیل، لبنان، اردن، عراق و ایران - که توسط مقامات مربوطه در طول دوره مربوط در آخر هفته بسته شده بودند از روز یکشنبه باز شده‌اند.

XS
SM
MD
LG