لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۹:۴۲

ارتش اسرائیل می‌گوید «عملیات هدفمند» در مرکز غزه را آغاز کرده است


ارتش اسرائیل در غزه
ارتش اسرائیل در غزه

ارتش اسرائیل از «عملیات هدفمند» علیه حماس در حومه نصیرات واقع در مرکز غزه خبر داد.

به گزارش تایمز اسرائیل، نیروی زمینی ارتش اسرائیل در جریان جنگ جاری هنوز عملیاتی در این منطقه انجام نداده است.

بر اساس این گزارش، پیش از مانور نیروهای تیپ زرهی لشکر ۱۶۲، تیپ پیاده «نهال»، و سایر واحدها در منطقه، نیروی هوایی اسرائیل و هنگ توپخانه ۲۱۵ حملاتی علیه ده‌ها هدف مرتبط با حماس از جمله تونل‌های این گروه انجام دادند.

ارتش اسرائیل اعلام کرده این حملات در پی دستیابی به اطلاعاتی مبنی بر «حضور زیرساخت‌های تروریستی و بسیاری از تروریست‌ها در منطقه» انجام شده است.

ارتش اسرائیل افزود سربازان تیپ پیاده «نهال» فردی مسلح را دیدند که از یک تونل خارج شد و به سمت آنها می‌رفت. فرد مزبور هدف حمله یک جنگنده اسرائیلی قرار گرفت.

طبق بیانیه ارتش، همزمان نیروهای تیپ ۴۰۱ چندین راکت‌انداز را در منطقه شناسایی کردند.

نیروی دریایی ارتش اسرائیل نیز در حمایت از نیروی زمینی، چندین عملیات در امتداد ساحل غزه انجام داد.

عملیات ارتش اسرائیل علیه زیرساخت‌ها و اعضای حماس در نصیرات به دنبال حمله مرگبار چهارشنبه به سه فرزند اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این گروه، انجام می‌شود.

در این حمله، حازم، امیر و محمد، سه پسر اسماعیل هنیه، پس از اصابت بمب به خودروی حامل آنها، در غزه کشته شدند.

بر اساس گزارشی که در کانال تلگرامی ارتش اسرائیل منتشر شد، «امیر هنیه، از فرماندهان هسته در شاخه نظامی حماس، و محمد و حازم هنیه، از عوامل نظامی در سازمان تروریستی حماس» در غزه بودند.

گروه اسلام‌گرای افراطی حماس ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در حمله‌ای تروریستی به اسرائیل ۱۲۰۰ نفر که اغلب غیرنظامی بودند را کشت و ۲۵۳ تن دیگر را گروگان گرفت. حدود ۱۰۰ نفر از این گروگان‌ها در آتش‌بسی دو هفته‌ای در آذرماه گذشته آزاد شدند اما حماس همچنان از آزادی بقیه گروگان‌ها خودداری می‌کند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» روز چهارشنبه به نقل از یک مقام اسرائیلی و یک منبع آگاه از مذاکرات قاهره گزارش داد حماس اعلام کرده است که در حال حاضر قادر به شناسایی و ردیابی ۴۰ گروگان اسرائیلی مورد نیاز برای انجام مرحله اول توافق آتش‌بس نیست.

به نوشته سی‌ان‌ان، این موضوع باعث افزایش نگرانی از آن شده است که امکان دارد این تعداد از گروگان‌های اسرائیلی کشته شده باشند.

اسرائیل می‌گوید هدفش نابودی کامل حماس و بازگرداندن گروگان‌ها است و تا رسیدن به این اهداف، از جنگ دست نمی‌کشد.

ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، اسرائیل، و شمار دیگری از کشورها حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌‌اند.

XS
SM
MD
LG