لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۱:۴۷

تاکید بر حمایت ایالات متحده از اسرائیل در برابر تهدیدهای ایران؛ این‌بار از سوی وزیر دفاع آمریکا


کنفرانس خبری لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (سمت چپ) و یوآو گالانت همتای اسرائیلی او در تل‌آویو – ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳
کنفرانس خبری لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (سمت چپ) و یوآو گالانت همتای اسرائیلی او در تل‌آویو – ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳

لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده، روز پنجشنبه ۲۳ فروردین، در تماس با یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل بر حمایت قاطع آمریکا از اسرائیل در مواجهه با تهدیدهای فزاینده حکومت ایران و حامیان منطقه‌ای آن تاکید کرد.

بنا بر اعلام پنتاگون، آستین در این تماس با تکرار پیام صریح جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، به یوآو گالانت اطمینان داد که اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیدها و حملات احتمالی جمهوری اسلامی یا نیروهای نیابتی آن، از حمایت کامل ایالات متحده برخوردار است.

جو بایدن روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید، با اشاره به تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه اسرائیل گفت: «آنها تهدید می‌کنند حمله قابل توجهی علیه اسرائیل انجام می دهند. همانطور که به بنیامین نتانیاهو گفتم، تعهد ما به امنیت اسرائیل در برابر این تهدیدات از سوی ایران و نیروهای نیابتی‌اش، آهنین است.»

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا و جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید نیز در روزهای اخیر با تکرار سخنان بایدن خاطرنشان کرده‌اند واشنگتن اظهارات مقامات ایرانی و گزارش‌ها از برنامه‌های جمهوری اسلامی برای اقدام تلافی‌جویانه احتمالی را رصد می‌کند و حمایت آمریکا از اسرائیل «آهنین» است.

باوجود گذشت بیش از ۱۱ روز از حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق سوریه و‌ علیرغم تهدیدهای مقامات حکومت ایران به گرفتن انتقام، هنوز اقدامی عملی از سوی جمهوری اسلامی صورت نگرفته است.

جمهوری اسلامی آن حمله را به اسرائیل نسبت داده و تهدید به اقدام تلافی‌جویانه کرده است؛ تهدیدی که به تنش‌ها در خاورمیانه بیش از پیش دامن زده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری روز پنجشنبه ۲۳ فروردین گفت آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در تماس‌های تلفنی با وزیران امور خارجه چین، عربستان سعودی و ترکیه طی ۲۴ ساعت گذشته، به تهران پیام داده که از افزایش تنش خودداری کند.

XS
SM
MD
LG