لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۲:۵۷

واکنش قانون‌گذاران آمریکایی به خطر حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل؛ تاکید بر پرهیز از گسترش جنگ


همزمان با تشدید تهدیدهای حکومت ایران و افزایش احتمال گسترش درگیری در منطقه، شماری از قانون‌گذاران ایالات متحده در گفت‌و‌گو با صدای آمریکا بر ضرورت جلوگیری از گسترش جنگ و تلاش برای آزادی گروگان‌های باقی‌مانده در دست حماس تاکید کردند.

  • سناتور بن کاردین

سناتور بن کاردین، رییس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا، روز پنجشنبه در گفتگو با شهلا آراسته خبرنگار صدای آمریکا در مورد هشدار حمله قریب الوقوع جمهوری اسلامی در انتقام‌جوئی از اسراییل گفت: «ما روشن کرده‌ایم که گسترش جنگ را تحمل نخواهیم کرد و ایران می‌داند که رفتارش عواقبی در پی دارد.»

سناتور کاردین گفت برای وادار کردن حماس به عنوان آغازگر جنگ و خشونت علیه اسراییل و آزاد کردن گروگان‌ها، آنها زیر فشار قرار دارند و اضافه کرد: «ما از جامعه جهانی و کشورهائی که روی حماس نفوذ دارند در این مورد درخواست کردیم فشار باید روی حماس باشد تا برای آزادی گروگان‌ها و توقف دشمنی تلاش کنند تا بتوانیم کمک‌های بشردوستانه را به غزه برسانیم و گروگان‌ها را آزاد کنیم.»

سناتورکاردین گفت: :«حمایت حمهوری اسلامی از حماس و حملات آن در منطقه متوقف نشده است. اما در حال حاضر نیاز داریم که جامعه جهانی از این فرصت باور نکردنی برای آزادی گروگان‌ها و توقف جنگ استفاده کند. این گروگان‌ها هرگز نباید ربوده می‌شدند و حمله ۱۵ مهر هرگز نباید صورت می‌گرفت.»

  • باب کیسی

باب کیسی، سناتور دموکرات، نیز روز پنجشنبه در مورد نگرانی‌ها در ارتباط با هشدار حمله قریب الوقوع جمهوری اسلامی در انتقام‌جوئی از اسرائیل گفت که جمهوری اسلامی همواره موجب نگرانی او نیز بوده و هست.

سناتور کیسی افزود: «من از قدیم گفته‌ام که ایران در آن منطقه در خاورمیانه حامی همه بازیگران بد است و فکر می‌کنم این عملاً در هر روز هفته آشکار می‌شود.»

سناتور کیسی تاکید کرد: «ما باید نگران انتقام‌جویی باشیم. همانطور که از زمان ترور قاسم سلیمانی در سال ۱۳۹۸ نگران انتقام‌جوئی از مقامات خودمان بوده‌ایم. بنابراین فکر می‌کنم سطح تهدید نگران کننده است ومتاسفانه وقتی پای رژیم ایران در میان است هرگز نمی‌توانیم دست از مراقبت برداریم.»

  • تاد یانگ

تاد یانگ سناتور جمهوریخواه هم پنجشنبه در گفتگو با شهلا آراسته نظرش را در مورد هشدار حمله قریب الوقوع انتقام‌جویانه جمهوری اسلامی علیه اسرائیل بیان کرد.

او گفت: «اگر تلاش ایرانی‌ها این باشد که ما را از کمک به اسرائیل و محافظت از خود باز دارند، شکست می‌خورند. اما ما باید این تهدید را بسیار جدی بگیریم و رهبری و مردم ایران باید بدانند که هر آمریکائی که در اثر اقدام آنها در معرض خطر قرار بگیرد، ما باید پاسخ داده و پاسخ خواهیم داد.»

  • سناتور تام تیلیس

سناتور جمهوریخواه تام تیلیس در این ارتباط، جمهوری اسلامی را سرطان منطقه خاورمیانه خواند که مشکلات خاورمیانه را بوجود آورده و با تاکید گفت آنها باید پاسخگو باشند و اگر فرهنگ آنها مبلغ چشم در برابر چشم است، من فکر می‌کنم واکنش مستقیم و قوی آمریکا باید پاسخگو کردن آنها باشد.

تام تیلیس، سناتور جمهوریخواه، در واکنش به پرسشی در ارتباط با غیرنظامیان غزه که درجنگ حماس علیه اسرائیل متحمل تلفات سنگین و رنج و گرسنگی شده‌اند، پاسخ داد: «من فکر می‌کنم پرزیدنت بایدن اشتباه بزرگی مرتکب می‌شود در مورد اینکه آیا نخست وزیر اسراییل باید اقدام نظامی بکند یانه. و نباید در امور یک کشور دمکراتیک دخالت کند که محرک و مسول حمله ۷ اکتبر نبودند . این سناتور جمهوریخواه گفت من با آن دسته ازمردم غزه که حماس را رد می‌کنند و بعنوان سرطانی شناسائی می‌کنند که صدها میلیون دلار برای اهداف پلید خود صرف کرده، همدردی دارم. اما با هرکسی که فکر می‌کند حماس باید در غزه بماند ، هیچ دلسوزی ندارم.»

  • 16x9 Image

    شهلا آراسته

    شهلا آراسته در سال ۲۰۰۰، فعالیت خبری خود را در آمریکا با بنیاد تحقیاتی اطلس آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۷ به صدای آمریکا پیوست.

XS
SM
MD
LG