لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۳:۰۶

تهدید تروریستی داعش؛ مسابقات لیگ قهرمانان اروپا تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود


ورزشگاه «امارات» در لندن
ورزشگاه «امارات» در لندن

مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا به دنبال تهدید تروریستی گروه «داعش»، تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه ورزشی «ایی‌اس‌پی‌ان»، اتحادیه فوتبال اروپا «یوفا» اعلام کرد که از تهدید تروریستی در رابطه با بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آگاه است، اما این مسابقات طبق برنامه انجام می‌شود.

یک رسانه اینترنتی هوادار داعش، خواستار حمله به ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات در شهرهای لندن، مادرید، و پاریس شده است. لینک این درخواست بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت.

در این ارتباط، قرار بوده است که تیم آرسنال روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین، در ورزشگاه «امارات» در لندن میزبان تیم بایرن مونیخ باشد و تیم رئال مادرید در ورزشگاه «برنابئو» در مادرید با تیم منچسترسیتی بازی کند.

در روز چهارشنبه ۲۲ فروردین نیز تیم پاری‌‌سن‌ژرمن در «پارک دو پرنس» پاریس به مصاف تیم بارسلونا می‌رود، و تیم اتلتیکو مادرید در ورزشگاه «متروپولیتانو» مادرید میزبان تیم بورسیا دورتموند خواهد بود.

گروه تروریستی داعش در گذشته چندین حمله مرگ‌بار را در اروپا ترتیب داده است و به همین دلیل، مقامات امنیتی چنین تهدیدی را بسیار جدی تلقی می‌کنند.

ورزشگاه «برنابئو» در مادرید
ورزشگاه «برنابئو» در مادرید

وزارت کشورهای فرانسه و اسپانیا اعلام کردند که به دنبال این تهدید تروریستی، نیروهای امنیتی بیشتری را در ورزشگاه‌های پاریس و مادرید مستقر می‌کنند.

رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند که جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه، دستور داده است تا با توجه به تهدید داعش، پلیس تدابیر امنیتی در این کشور و به ویژه اطراف ورزشگاه پاریس را افزایش دهد.

اتحادیه فوتبال اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از رایزنی با پلیس ‌و مقامات محلی، تدابیر لازم برای مقابله با هر رویداد غیرمنتظره‌ای در نظر گرفته شده است.

پلیس متروپولیتن لندن نیز گفت که از این تهدید تروریستی آگاهی دارد و اقدامات ضروری برای تأمین امنیت ورزشگاه و تماشاگران را انجام داده است.

سخنگوی آرسنال با اشاره به این‌که این باشگاه از نزدیک با پلیس متروپولیتن همکاری می‌کند، افزود: «برنامه‌ریزی برای بازی امشب تفاوت چندانی نکرده است و رویکرد ما، و همکاری با پلیس و یوفا، متناسب با سطح تهدید فعلی بریتانیا است.»

بازی‌های برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هفته آینده برگزار خواهد شد.

برخی بازیکنان و مربیان باشگاه‌های حاضر در این مرحله، با اشاره به اینکه تمرکز آنها فقط روی فوتبال است، ابراز امیدواری کردند که ادعای حمله تروریستی فقط «تهدید» باشد.

XS
SM
MD
LG