لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۵:۳۱

ترافیک حضور رهبران «گروههای تروریستی» در ایران؛  نخاله با خامنه‌ای، رئیسی و قالیباف دیدار کرد


ترافیک حضور رهبران «گروههای تروریستی» در ایران
ترافیک حضور رهبران «گروههای تروریستی» در ایران

بعد از سفر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه فلسطینی حماس به ایران، زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطینی به تهران رفت و با علی خامنه‌ای رهبر و دیگر مقامات جمهوری اسلامی دیدار کرد.

جهاد اسلامی و حماس دو گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی هستند که از سوی آمریکا و شماری از کشورها در جهان در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارند.

خامنه‌ای که دو روز قبل در «بیت» خود میزبان اسماعیل هنیه بود، در نهمین روز سال ۱۴۰۳ زیاد نخاله را هم ملاقات کرد و به او گفت: «شما پیروزی نهایی مردم غزه را خواهید دید.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین به دبیرکل جهاد اسلامی فلسطینی گفت: «نیروهای مقاومت تا الان پیروز میدان‌اند و اوج عزت و ایستادگی مردم غزه و فلسطین و ناکامی‌های اسرائیل در این جنگ، یک حادثه و پدیده‌ای الهی است.»

علی خامنه‌ای در حالی گروههای فلسطینی را «پیروز جنگ در غزه» می‌داند که نهادهای وابسته به حماس می‌گویند از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از مردم غزه در حملات اسرائیل کشته شده‌اند و همه زیرساختهای این باریکه نابود شده است. اسرائیل می‌گوید بیش از ۱۳ هزار نفر از کشته‌شده‌ها نیروهای شبه‌نظامی وابسته به حماس بوده‌اند.

زیاد نخاله بعد از حضور در «بیت» خامنه‌ای به دیدن ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی رفت و ضمن قدردانی از «پشتیبانی‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی از گروههای فلسطینی گفت: «این پشتیبانی و حمایت کم‌نظیر علاوه بر ارتقای روحیه و انگیزه در دل مجاهدان فلسطینی، حاوی این پیام مهم بود که ملت فلسطینی در مبارزه با دشمن تنها نیست.»

دبیرکل «جهاد اسلامی فلسطین» روز ۹ فروردین به دیدن محمدباقر قالیباف هم رفت و از او هم بابت همکاریهای بی‌قید و شرط جمهوری اسلامی با سازمانهای فلسطینی تشکر کرد و گفت:«هیچ افق نزدیکی برای رسیدن به یک توافق در جریان مذاکرات با اسرائیل وجود ندارد. ما چالش‌هایی پیش رو داریم که حمایت‌های جمهوری اسلامی، حزب الله لبنان و برادران ما در یمن آن چالشها را حل می‌کنند و ما هم با همین پشتوانه قطعا تسلیم نخواهیم شد.»

سفر رهبران گروههای «تروریستی» حماس و جهاد اسلامی به فاصله دور روز از هم به تهران در حالی صورت می‌گیرد که به نظر می رسد اسرائیل مذاکرات آتش‌بس در قطر را پس از رد پیشنهاد اخیر حماس متوقف کرده است.

مقامات جمهوری اسلامی به سرعت پس از حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به جنوب اسرائیل که طبق آمار آن حدود ۱۲۰۰ کشته برجای گذاشت، از این گروه به طور همه‌جانبه حمایت کردند اما هیچ مسئولیتی در قبال دخالت در این تهاجم را برعهده نگرفتند.

بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایالات متحده، اسرائیل، اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا و ژاپن، گروه شبه‌نظامی اسلامگرای حماس را که تحت حمایت جمهوری اسلامی است در فهرست سازمان های تروریستی خود قرار داده‌اند.

XS
SM
MD
LG