لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۵:۲۲

هشدار اسرائیل به «سر مار» و حزب‌الله لبنان: صبر ما رو به پایان است


دیدار حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی. آرشیو
دیدار حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی. آرشیو

یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه اسرائیل، در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت از زمان آغاز جنگ غزه، حکومت ایران سرعت ارسال تسلیحات به حزب‌الله لبنان از طریق سوریه را تشدید کرده است.

آقای کاتس در نامه روز پنجشنبه خود هشدار داد اسرائیل حقی ذاتی برای دفاع از سرزمین و شهروندانش دارد.

به گفته وزیر دفاع اسرائیل، ارسال سلاح توسط جمهوری اسلامی به حزب‌الله «نقض فاحش» قطعنامه‌های ١٧۰۱، ٢٢٣١، و ۱۵۴۰ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

بر اساس نامه آقای کاتس، این تسلیحات شامل قطعات سامانه‌های پدافند هوایی، پهپاد (از جمله شاهد-۱۰۱ و شاهد-۱۳۶)، و چندین موشک مختلف (از جمله مینی‌ابابیل و رهگیر ضد هوایی ۳۵۸) است.

  • جمهوری اسلامی «سر مار» است

وزیر امور خارجه اسرائیل در همین ارتباط روز جمعه با انتشار پستی در رسانه ایکس (توییتر سابق) ضمن یاد کردن از جمهوری اسلامی به عنوان «سر مار» هشدار داد صبر کشورش برای رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک در ارتباط با اقدامات حزب‌الله رو به پایان است.

دیپلمات ارشد اسرائیل در ادامه تهدیداتش افزود اگر اطلاعاتی که در اختیار شورای امنیت سازمان ملل گذاشته موجب تغییر در شرایط نشود، کشورش بی‌درنگ وارد عمل خواهد شد.

از زمان حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به جنوب اسرائیل که موجب کشته‌شدن ۱۲۰۰ نفر و گروگان گرفته شدن بیش از ۲۴۰ تن دیگر شد، جمهوری اسلامی بارها گروه‌های نیابتی خود از جمله حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله، شبه‌نظامیان شیعه عراقی، و حوثی‌ها را به انجام حمله علیه اسرائیل و همچنین مواضع آمریکا در منطقه تشویق کرده است.

اسرائیل در پاسخ به حملات حزب‌الله از جنوب لبنان به مناطق شمالی اسرائیل، بارها مواضع و تاسیسات این گروه نیابتی جمهوری اسلامی را هدف حمله قرار داده است.

اسرائیل همچنین مواضع سپاه پاسداران، حزب‌الله، و دیگر نیابتی‌های جمهوری اسلامی در سوریه را با شدت و تکرر بیشتری نسبت به دوره پیش از حمله تروریستی ۱۵ مهر هدف حمله قرار می‌دهد.

XS
SM
MD
LG